Vai tev ir nepieciešams korporatīvais portrets?

Kas ir korporatīvā bilde jeb biznesa portrets? 

Kādreiz to uztvēra kā tipisku pases bildi, bet mūsdienās korporatīvā bilde var būt ļoti dažāda. Tā var būt bilde uz vienkrāsaina fona  (šādā gadījumā ir viegli pieskaņot uzņēmuma zīmola krāsas), tas var būt korporatīvais portrets uzņēmuma telpās, kur fonā ir biroja vide, tie var būt portreti ārā. Tie var būt skaisti nopozēti portreti, vai tā saucamie “nepozētie” portreti, kas rada iespaidu, ka bilde ir it kā nejauši uzņemta mirklī (uzreiz jāsaka, ka arī tas ir inscinējums). Manuprāt, viens no iemesliem, kāpēc korporatīvā fotogrāfija ir kļuvusi tik dažāda, ir tas, ka kādreiz korporatīvais portrets bija nepieciešams tikai birojā strādājošiem, savukārt, šobrīd profesionāls portrets ir nepieciešams arī tādām profesijām kā blogeri, kouči, dizaineri u.c. Līdz ar to, korporatīvais portrets ir kļuvis daudzveidīgāks. 

Vai man ir vajadzīgs korporatīvais portrets?

Izrādās, ka 60% gadījumu, kad potenciālie klienti meklē uzņēmumu, no kura iegādāties preci vai pakalpojumu, vai sadarbības partneri internetā, izvēlēsies tādu, kuram meklētājā parādās bilde. Tas nozīmē to, ka pirms potenciālais klients izlasa rūpīgi sagatavoto tekstu par tava uzņēmuma priekšrocībām, neskaitāmās atsaukmes no sajūsminātajiem klientiem un ieraudzīs sarakstu ar diplomiem, goda rakstiem un publikācijām, tev ir sekunde laika, lai radītu iespaidu – ar tavu bildi. Tev nav korporatīvās bildes? Visticamāk daļu potenciālo klientu esi zaudējis, par to nemaz nenojaušot. Tev ir biznesa portrets, bet tas neizskatās profesionāli? Iespējams tas ir pat sliktāk kā bildes neesamība, jo neprofesionāls biznesa portrets rada iespaidu, ka arī pati prece vai pakalpojums ir zemas kvalitātes. 

Kolēģis nofotografēja korporatīvo bildi ar telefonu. Derēs?

Nenoliedzami mūsdienu tehnoloģijas iet uz priekšu straujiem soļiem un šodien ar telefonu ir iespējams uzņemt daudz kvalitatīvākas bildes nekā ar manu pirmo digitālo kameru padsmit gadus atpakaļ. Papildus, ir tik bieži dzirdēts, ka labas bildes var uzņemt ar jebkuru kameru un internetā noteikti var atrast rakstus, kur profesionāli fotogrāfi pieņem izaicinājumu fotografēt ar telefonu, ne profesionālu kameru (un bildes sanāk lieliskas, vismaz interneta vajadzībām). Tomēr profesionāla fotogrāfija ir daudz vairāk kā rīks, kas to iemūžina. Tās ir arī zināšanas par gaismu, par pozām, par bilžu uzņemšanas leņķiem, par to, kā atvērt cilvēku kameras priekšā un parādīt viņa unikālo personību. Šādas zināšanas kolēģim ar telefonu vai fotogrāfam amatierim visticamāk nebūs, jo ir nepieciešams daudz laika un vēlmes, lai to visu apgūtu. 

Vai korporatīvā bilde tiešām ir tik svarīga?

“LAI ŠODIEN TAVS BIZNESS BŪTU VEIKSMĪGS, SVARĪGĀKAIS DARBS IR BŪT ZĪMOLA ‘ES’ MĀRKETINGA SPECIĀLISTAM.” Tom Peters

Cilvēkiem jau no mazotnes patīk pasakas. Pieaugot nekas daudz nemainās, tik vien tas, kādus stāstus mēs lasām un klausāmies. Cilvēkus pievelk spēcīgs un aizraujošs stāsts par produktu, veiksmes stāsti, stāsti par pārvarētajiem šķēršļiem biznesā utt.  Arī korporatīvā bilde ir stāsts. Tas ir stāsts ne tikai par tavu personību, bet arī par tavu uzņēmumu, par korporatīvo identitāti, par tā sniegtajiem pakalpojumiem vai pārdotajiem produktiem. Tāpēc tai jābūt ne tikai profesionālai, bet jāatbilst tavam zīmolam un jārada iespaids, ka tieši ar tevi gribas sadarboties. Šodien izvēle ir tik liela, ka jāizmanto katra iespēja, lai izceltu savu preci vai pakalpojumu. 

Kādām profesijām šodien ir nepieciešams biznesa portrets?

Pirms mēs pieņemam lēmumu par sadarbību vai pat tikai pirmo kontaktu, mēs gribam redzēt, ko mēs kontaktējam. Tāpēc šodien korporatīvais portrets ir nepieciešams jebkurā profesijā (arī tādai, kurai kādreiz tas nebija nepieciešams). Tomēr uzskaitīšu piemēram:

aktieri, attīstītāji, ārsti, blogeri, būvnieki, dizaineri, finansisti, fizioterapisti, frizieri, fotogrāfi, juristi, konsultanti, kouči, masieri, mākslinieki, modeles, nekustamā īpašuma aģenti, personīgie treneri, restauratori, stilisti, terapisti, uzņēmēji, vizāžisti, žurnālisti un jebkuri citi pašnodarbinātie vai uzņēmēji.

Kur izmantot biznesa portretus?

Man dažkārt jautā – ko es ar bildēm darīšu? Man vajag tikai vienu. Lai arī ir dabiska vēlme visu konsolidēt un likt vienā katlā, tomēr katrs sociālais medijs ir ar savu noskaņu un, paturot prātā mērķi, kuru nepieciešams panākt, arī drukātajos medijos var būt vajadzīgas dažāda veida korporatīvās fotogrāfijas.  

Ja arī tev ir jautājums, cik daudz dažādas korporatīvās bildes ir nepieciešamas, lūk neliels uzskaitījums, kur tava bilde var atrast pielietojumu. 

  • SOCIĀLAJOS MEDIJOS

LinkedIn, Facebook biznesa lapā, Facebook banerī, Twitter, Instagram, Youtube, Citos medijos

  • MĀJAS LAPĀ

Lapā ‘Par mani’, lapā ‘Kontakti’, blogā, e-pastā, e-pasta parakstā, e-pastu jaunumos

  • DRUKĀTOS MATERIĀLOS

Brošūrās, bukletos, skrejlapās, vizītkartēs, reklāmu lapās

  • DRUKĀTOS MEDIJOS

Žurnālu/ avīžu publikācijās, reklāmās profesionālajos laikrakstos, ‘aiz kadra’ darba publikācijās

  • PERSONĪGI

Iepazīšanās portālos, CV, bilde uz dzīvesdrauga darba galda

Jana Land ir tai skaitā korporatīvo portretu fotogrāfs. Tev nav korporatīvā portreta vai ir nepieciešams to atjaunot? Dod man ziņu un kopā izveidosim fotogrāfijas, kas atspoguļo tava uzņēmuma identitāti!