Kā sagatavoties personīgā zīmola fotosesijai?

Šobrīd personīgais zīmols ir svarīgāks kā jebkad, jo pircēji vairāk uzticas cilvēkiem nekā brendiem bez sejas. Cilvēks vienmēr būs interesantāks un saistošāks nekā vienkārši produktu fotogrāfijas, jo mums patīk vērot citu cilvēku dzīves (tāpēc arī blogeru popularitāte, kas daļēji nomainījusi kādreizējās ziepju operas), aizkulises un lasīt stāstus. Mums tas var patikt vai nepatik, bet tāda ir šībrīža realitāte. Nepietiek parādīt produktu vai būt lieliskam speciālistam kādā jomā. Pirms cilvēks mums uzticas, mums ir jāparāda sava seja, jo arī sejā bez vārdiem var labi nolasīt, vai mums cilvēks simpatizē, un mēs gribētu kaut ko no viņa nākotnē iegādāties vai tomēr gribam iet tālāk. Kā tad mums parādīt sevi, savus produktus un pakalpojumus skaisti, lai potenciālie klienti gribētu apstāties un ieklausīties, nevis skriet tālāk? 

Viens no veidiem, kā cilvēku nedaudz apstādināt no skriešanas pa tīmekļa vietnēm un sociālajiem tīkliem, drudžaini tos skrullējot savā telefonā, ir personīgā zīmola fotosesija. Tiem, kuri savam biznesam (neatkarīgi no izmēra) pievēršas nopietni, strukturēti un ar mērķi attīstīt to, tas ir regulārs pasākums vairākas reizes gadā. Zīmola fotosesija palīdzēs tev parādīt stāstu. Gan tavu stāstu, gan produkta vai pakalpojuma stāstu, arī aizkulises un tapšanas procesu. Šoreiz pastāstīšu, kā sagatavoties šādai fotosesijai, lai rezultāts būtu pēc iespējas labāks un visas bildes būtu izmantojamas un iederētos tavā biznesa stratēģijā.

ceļojumu fotogrāfija

1. Mārketinga satura stratēģija
Ideālā gadījumā tev ir satura stratēģija, vismaz nākamajam mēnesim vai vismaz aptuvenās tēmas, par kurām gribēsi rakstīt sociālajos tīklos vai mājas lapā. Tādā gadījumā pieskaņot fotosesiju saturam būs vieglāk. Piemēram, ja zini, ka plānots konkurss vai tiks svinēta uzņēmuma jubileja, tad būs daudz vieglāk iztēloties, kāda veida fotogrāfija ir vēlama pie šāda ieraksta. 
Ja šādas stratēģijas nav, tad opcija ir fotografēt daudz un dažādas emocijas. Ja tev nav ideju vai ideju saraksts ir neliels, neuztraucies, jo saviem klientiem izsniedzu veselu sarakstu ar idejām, no kurām tad izvēlamies tās, kuras būs biznesam atbilstošākās.

ceļojumu fotogrāfija

2. Izveido ‘moodboard’ jeb iedvesmas dēli
Labākais veids, lai apkopotu idejas un saprastu, kāds ir fotosesijas virziens, ir izveidot iedvesmas dēli. Manuprāt, ērtākais veids, lai to darītu ir izveidot atsevišķu dēli Pinterest. Ja satraucies, ka citi varētu šo aktivitāti redzēt, vari izveidot slepeno dēli, ar kuru vari padalīties tikai ar savu fotogrāfu. Varat arī izveidot grupas dēli, kurā iedvesmas fotogrāfijas var pievienot visa iesaistītā komanda.  
Cita starpā, manā Pinterest kontā ir daži dēļi iedvesmai. Viens no tādiem ir sievietes personīgā zīmola fotosesijas dēlis. Droši seko manam Pinterest kontam un iedvesmojies, esmu aktīvs lietotājs un regulāri papildinu dēļus ar jaunām fotogrāfijām. 

ceļojumu fotogrāfija
ceļojumu fotogrāfija
ceļojumu fotogrāfija
ceļojumu fotogrāfija

3. Detaļām ir nozīme
Kad ir aptuveni skaidras idejas, jāsaprot, kas ir tās detaļas un aksesuāri, kurus vēlies redzēt savās fotogrāfijās. Ja bildē parādīsies dators – kurš tieši tas būs? Vai tev vispār ir rādāms dators, kas fotogrāfijās labi izskatīsies? Ja fotogrāfijās parādīsies ar kafijas krūzīti, ar kādu krūzīti vislabāk būtu fotogrāfijās tevi redzēt? Tavu mīļāko? Vienkārši baltu? Ar uzrakstu? Vai būtu labi, ka fonā būtu svaigi ziedi? Stilīgas brilles? Apavi, pulksteņi? Tas viss veido kopēju vienotu tēlu.
Visas šīs detaļas ir svarīgi izplānot krietnu laiku pirms fotosesijas, jo var gadīties, ka kādu no lietām nevar iegādāties uzreiz. Detaļas ir tās, kas palīdz veidot vienotu tava zīmola stāstu  fotogrāfijās.

ceļojumu fotogrāfija

4. Vieta
Kur notiks fotosesija? Tavā mājas birojā, birojā, vietējā kafejnīcā vai varbūt visās šajās vietās? Vietai ir liela nozīme. No tās būs atkarīgs, vai bildes būs gaišas un gaisīgas vai tumšas ar attiecīgu noskaņu, vai varbūt krāsainas un jautras. 
Kādu noskaņu tu vēlies radīt?  Kādām sajūtām būtu jārodas tavos potenciālajos klientos, kad viņi ierauga tavas bildes? No tā būs lielā mērā atkarīga vietas izvēle. Protams, izņemot gadījumus, kad bildēs tiek ietvertas aizkulises no darba procesa, kuru nevar pārvietot. Tad noskaņu palīdzēs radīt aksesuāri un apģērbs. 

5. Apģērbs
Lai tev būtu pēc iespējas dažādākas bildes no fotosesijas, ieplāno vismaz 3 dažādus apģērbu komplektus. Padomā arī par stila dažādību un krāsu salikumiem. Tai skaitā būtu jāņem vērā tas, vai šīs krāsas un stils iederēsies tavā sociālo tīklu kopskatā. Piemēram, Instagramā krāsu salikumiem kopējā skatā joprojām ir liela nozīme. Klientiem patīk estētiski skaisti profili, it īpaši, ja profilu aplūko jauni klienti, un tas ir tieši tas, ko ikviens bizness vēlas panākt – piesaistīt jaunus apmeklētājus. 

ceļojumu fotogrāfija

6. Saliekam visu kopā
Ir laiks salikt apģērbu ar aksesuāriem, vietu un aptuvenajām pozām. Šis ir brīdis satikties ar savu fotogrāfu un izrunāt detaļas. Šajā stadijā saliksies puzle un sapratīsiet, kas no detaļām vēl pietrūkst. Varbūt papildus piedien dzirkstošs vīns? Varbūt skaista dizaina svece? Ja mēģināsi visu salikt fotosesijas dienā, var gadīties, ka kaut kas pietrūks un kāda no cerētajām noskaņām tomēr nesanāk. Protams, fotosesijas laikā vienmēr nāksies arī improvizēt, bet labākus rezultātus tomēr iegūsi, ja iepriekš būsi kārtīgi sagatavojusies.

7. Personīgā zīmola fotosesija
Kārtīgi sagatavojoties fotosesijas diena noritēs raiti un viegli un visticamāk tiksi cauri pāris stundās. Tāpēc iesaku ieguldīt laiku plānošanā, tas noteikti atmaksāsies. 
Šajā dienā galvenais ir laba noskaņa, jo noskaņu ļoti labi var nolasīt fotogrāfijās. Tāpēc kārtīgi izgulies un dari pirms fotosesijas lietas, kas tev sagādā prieku un uzlabo noskaņojumu.
Lai skaistas personīgā zīmola fotogrāfijas! Tu un tavs bizness to ir pelnījis!

Rezervē savu personīgā zīmola fotosesiju jau šodien un skaties, kā tavs bizness plaukst jau rīt!
Jana

Jana Land ir fotogrāfs, kas palīdzēs tev izveidot sava zīmola stāstu fotogrāfijās, kā arī nelielu reklāmas rullīti par tava darba procesu sociālajiem tīkliem.